
FAQ
1. Resa och boende
Stockholm erbjuder flera alternativ för in- och utresa och boende i alla prisklasser både centralt och utanför tullarna. Vi kommer hålla till i centrala Stockholm så vår rekommendation är att ni bokar boende i närheten av en tunnelbana som tar er in till vigseln och middagen på ett smidigt sätt. Brudparet står ej för resa och boende!
2. Klädsel
Vi vill att du ska känna dig som ditt vackraste och festligaste jag på brölloppsdagen men vi förstår att det också kan kännas knepigt i klädkodsdjungeln. Om det är till nån hjälp kan ni kolla upp klädkoden kavaj!
3. Hålla tal
Vill du hålla tal, sjunga en trudilutt eller spexa? Härligt! Hör då gärna av dig till vår toastmaster Johan och toast madam Sofia på följande emailadresser: sofia.kollenhaggg@hotmail.com (tre g).
De kommer sedan guida dig vidare med längd på tal och ordningsföljd. Kom ihåg att anmäla innan den 10 september!
4. Presenter
Den största presenten du kan ge oss är att vara där och fira oss på vår bröllopsdag! Vi förstår att med vårt bröllop kommer egna kostnader för resa, boende osv. Skulle det vara så att ni ändå vill ge oss en gåva dagen till ära så får ni gärna bidra till vår bröllopsresa genom att swisha valfritt belopp till 0736492125.
5. Dagen-efter brunchen
Lite tung i huvudet eller har du inte fått nog av vårt umgänge? Dagen efter kl.12 anordnas brunch på *info kommer* i Stockholm. Observera att du behöver anmäla om du vill vara med när du OSA senast 27 juni. Brunchen betalar du själv!
5. Barn eller plus en?
Vi älskar era barn (gäller även pälsbarnen) men tyvärr kommer de inte kunna vara med på bröllopsdagen. Enda undantaget är ammande barn och närmsta familj. Notera att vi inte kan garantera att ljudnivån eller miljön på restaurangen är optimal för barn.
Ta med en +1? Om inbjudan inte nämner hen med namn har vi tyvärr inte möjlighet att bjuda in en extra person. Detta då bröllopet endast är för våra allra närmsta familj och vänner. Hör av dig om du har några frågor!